Vpliv LCHF/KETO prehrane na zdravje

Katjin blog

''HRANA NAJ BO TVOJE ZDRAVILO IN TVOJE ZDRAVILO NAJ BO HRANA.''  Hipokrat

LCHF je kratica za LOW CARB HIGH FAT, kar pomeni nizkohidratna visoko maščobna dieta oziroma način prehranjevanja. KETO prehrana je strožja izpeljanka LCHF. Lahko temu rečemo tudi lifestyle (način življenja), saj definitivno to ni ena izmed kratkotrajnih diet. Pomeni da jemo pravo hrano, zdrave maščobe, nepredelano hrano in seveda hrano, ki nima visoke vsebnosti sladkorja in ogljikovih hidratov. 

LCHF/KETO prehrana ima kup drugih dobrih lastnosti – je zelo nasitna, zavira občutek lakote in ima ogromno pozitivnih učinkov na naše zdravje. Seveda se moramo spremembe prehrane lotiti pravilno. Obstaja kup literature o tem in pametno se je dobro podučiti pred začetkom. Literature,  ki se ukvarja z LCHF/KETO prehrano, glutenom, zdravstvenimi vidiki ter maščobami je v slovenščini že kar precej, izpostavimo lahko knjigi Bemumast in Resnice in laži o hrani, ki sta pravi vodič po LCHF/KETO prehrani. Maščobe in problematiko sladkorja ter glutena obravnavajo knjige Mastna laž, Resnice in zmote o holesterolu, Požgani možgani in še mnoge druge. Vse naštete knjige lahko kupite tudi v naši spletni trgovini. V prihodnosti bomo tudi tu obravnavali posamezne teme, povezane z LCHF/KETO prehrano, tako da spremljajte nove objave.

Še prej pa skušajmo odgovoriti na par ključnih vprašanj, povezanih z LCHF/KETO prehrano. Zakaj bi nekdo sploh spremenil način prehrane in to v kontra smer, kot nas uči standardna prehranska piramida? Zanimivo je, da je že Hipokrat postavil trditev, da je hrana lahko naše zdravilo. Sodobno življenje, nenehni stres in vsakodnevni tempo nas večkrat prisili, da o prehrani ne razmišljamo, da si ne vzamemo dovolj časa za kvaliteten obrok in da nismo pozorni na sestavine. Istočasno pa ugotavljamo, da smo utrujeni, brez energije, da slabo spimo, da pridobivamo na teži, da nas pestijo razne alergije, glavoboli in migrene ter ostale zdravstvene težave. In velikokrat je stres  nadvse priročen izgovor za vse našteto. Pa je res? Kaj pa hrana? Razlogov v prid LCHF/KETO prehrani je več, v nadaljevanju je naštetih par tistih, ki so znanstveno podprti s številnimi strokovnimi študijami.

1. ZNIŽANJE TELESNE TEŽE

Po domače - na LCHF/KETO prehrani res z lahkoto shujšamo, seveda je izguba teže odvisna od posameznika in se razlikuje glede na več različnih dejavnikov, ki na to vplivajo. 

2. IZBOLJŠANJE KRVNEGA SLADKORJA

Študije dokazujejo, da nizkohidratne diete znižajo krvni sladkor. To je še posebej pomembno če imate znake sladkorne bolezni ali da ste diabetik. (vir 1)

3. KRVNI TLAK SE IZBOLJŠA  

Visok krvni tlak je eden izmed glavnih dejavnikov bolezni srca in ožilja. Znižanje krvnega tlaka je zato pomemben korak k znižanju rizika. 

4. VREDNOST TRIGLICERIDOV SE ZNIŽA

Višja vrednost trigliceridov pomeni močno povišano tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Visoka vrednost trigliceridov je povezana z več težavami-debelost, inzulinska resistenca, diabetes, nižje vrednosti HDL holesterola. Več študij dokazuje, da omejitev ogljikovih hidratov v naši prehrani povzroči drastičen padec trigliceridov v krvni sliki. Več o tem si lahko preberete v knjigi Resnice in zmote o holesterolu. (vir 2) 

5. VREDNOST HDL HOLESTEROLA SE IZBOLJŠA (ZVIŠA)

Nižje vrednosti HDL holesterola so povezane s tveganji za srčne bolezni in omejitev ogljikovih hidratov povzroči dvig HDL vrednosti holesterola.  Več o tem si lahko preberete v knjigi Resnice in zmote o holesterolu. (vir 3)

6. VELIKOST DELCEV LDL HOLESTEROLA SE IZBOLJŠA 

LDL delci obstajajo v različnih velikostih. Na eni strani imamo velike, puhaste molekule, na drugi strani pa male, goste, lepljive molekule LDL holesterola. Najnovejše študije kažejo na izredno pomembnost velikosti delcev LDL holesterola - ljudje, ki imajo več malih, gostih LDL delcev so bolj nagnjeni k srčno - žilnim boleznim. Nasprotno od tega pa študije dokazujejo, da so veliki, puhasti delci LDL lahko pozitiven dejavnik in zmanjšajo faktor tveganja. Več o tem si lahko preberete v knjigi Resnice in zmote o holesterolu. (vir 4) (vir 5)

7. INZULINSKA RESISTENCA 

Inzulinska resistenca je pogosta težava posameznikov z metabolnim sindromom in je povezana z slabim lipidnim profilom krvne slike. Kar ponavadi pomeni močno povišane trigliceride in porušena razmerja med posameznimi tipi holesterolov. Zmanjšanje ogljikovih hidratov pripomore k izboljšanju vseh naštetih dejavnikov in posledično vpliva tudi na inzulinsko resistenco. (vir 1)

8. VNETNI PROCESI V TELESU (CRP) SE ZNIŽAJO 

Verjetno ste začudeni, kaj CRP počne na tem spisku. CRP je odličen pokazatelj vnetnih stanj v telesu in ob določenih drugih dejavnikih (predvsem visokih trigliceridih) je odličen napovednik tveganja srčnožilnih bolezni. Znižanje vnosa ogljikovih hidratov in sladkorja pomaga k znižanju vnetnih stanj v telesu in s tem znižanju CRP vrednosti. Z vnetnimi procesi v telesu je povezano precej težav, od aken, artritisa, raznih ekcemov, luskavice, bolečin… (vir 6) (vir 7)

9. EPILEPSIJA, MIGRENE, AVTOIMUNE BOLEZNI 

Ko zmanjšamo vnos ogljikovih hidratov in povečamo vnos maščob, naše telo »preklopi« na ketone. Ketoni nastajajo pri razgradnji maščobe in naš organizem jih porablja za energijo. Keto dieta (strožja oblika LCHF) je znana že od leta 1920, ko so jo začeli uporabljati kot zdravilo za epileptične napade pri otrocih. Študij na temo ketogene diete in epilepsije je več. Za zdravljenje jo uporabljajo tudi pri nas v Kliničnem centru. Epilepsija in migrene imata več skupnih imenovalcev in v obeh primerih ima lahko LCHF/KETO prehrana neverjetne učinke, razlog pa je, da določeni možgani težje sprejmejo glukozo oziroma pri tem prihaja do nekakšnih motenj in s tem so lahko povezani epileptični in migrenski napadi. Možgani na splošno na ketonih delujejo bolje kot na glukozi in več študij dokazuje pozitivne učinke ketonov na možgane tudi pri preprečevanju oz. zdravljenju določenih degenerativnih bolezni (Alzheimerjeva, demenca, Parkinsonova…) (vir 8) (vir 9) (vir 10)

10. VPLIV NA DOLOČENE VRSTE RAKAVIH CELIC

Določene vrste rakavih celic lahko obstajajo samo ob prisotnosti glukoze, saj nimajo mehanizmov za metabolizem ketonov. Kar poenostavljeno pomeni, da stroga ketogena dieta lahko pomaga k premagovanju določenih vrst raka. (vir 11) (vir 13)

11. DVIG ENERGIJE in IZBOLJŠANJE SPANJA

Večina ljudi v prvem mesecu po spremembi prehrane začne čutiti pozitivne spremembe v energiji in spanju. Navedeno se ponavadi odraža v tem, da smo bolj zbrani čez dan, nismo utrujeni in zaspani, ponoči spimo »kot ubiti« ter z zbujanjem in jutranjim vstajanjem nimamo težav. Bistven dejavnik pri tem je inzulin, ki je stabilen in ne niha, ter konstanten vir »goriva« saj so maščobne celice ob nizkem inzulinu dostopne in jih organizem z lahkoto uporabi za energijo. (vir 11) (vir 12).

Deli na družbenih omrežjih
Brezplačna poštnina

V primeru nakupa nad 50€

Kvaliteta > Kvantiteta

Zagotavljamo kvalitetne izdelke

Načini plačila

Sprejemamo več načinov plačila.

Hitra dostava izdelkov

Že v 2 delovnih dneh

© LCHF Style. Spletna trgovina Shopamine. Design by Focusly. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Na spletni strani LCHF Style poleg obveznih piškotkov, uporabljamo še analitične in oglaševalske piškotke, ter piškotke družbenih omrežji.

V kolikor s tem soglašate, vas prosimo da kliknete na gumb POTRJUJEM. Za natančen opis in nastavitev rabe posameznih piškotkov, kliknite na gumb NASTAVITVE PIŠKOTKOV.

Nastavitve piškotkov
×
Upravljanje s piškotki na spletnem mestu LCHF Style
Obvezni piškotki

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

1. Splošno o piškotkih 1.1. Kaj so piškotki

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.

1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.

2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavatitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnem mestu ali jih odstaniiti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje 3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnice velike večine sodobnih spletnih mest.