Miti o LCHF/KETO prehrani

Katjin blog

Sprememba prehrane je velik korak. Konkretna sprememba, kjer obrnemo tradicionalno prehransko piramido na glavo in hkrati izločimo (oziroma omejimo) na minimum celotno prehransko skupino, nam lahko spremeni naš način življenja in naše zdravje. Pa je temu res tako? Vsak od nas je bil na začetku v dvomih, ali je to pravilno, ali delam prav, ali delam v škodo sam sebi… Na srečo je LCHF/KETO prehrana ena izmed najbolj raziskanih z medicinskega stališča. Raziskav je nešteto. O prednostih LCHF/KETO prehranjevanja sem pisala že v blogu z naslovom Vpliv LCHF/KETO prehrane na zdravje. Danes sem se odločila zbrati par splošnih mitov, ki krožijo o LCHF/KETO prehrani in ki so dejansko popolnoma brez osnove in konkretnih dokazov.

MIT 1: LCHF/KETO prehrana povzroča hudo pomanjkanje hranil

Saj poznate tisti začudeni pogled: ''Kaj, a NIIIIIIČ sadja ne ješ??? Niti polnozrnatih zadev?? To ni zdravo!!!''

Resnica je, da se na LCHF/KETO lahko konzumira tudi sadje, ampak samo jagodičevje (in avokado, ki tudi spada med sadje). Polnozrnate zadeve so pa v celoti izključene. Ja, tudi ajdovi žganci in razni polnozrnati »zdravi musliji«. In seveda se je okoli tega ustvaril mit, da gre za nezdravo prehrano, če vse to izločimo iz vsakodnevnega jedilnika. Ampak dejstvo je, da je LCHF/KETO prehrana izredno bogata z zelenjavo (spet ne katerokoli), kvalitetnimi beljakovinami in predvsem z zdravimi maščobami, ki so idealen vir mikrohranil, vitaminov in mineralov.  V osnovi gre za nepredelano hrano, ki jo najdemo v njeni izvorni obliki. Poleg tega je vsebnost vitaminov v sadju močno precenjena. To nam razkrije že en sam kratek pregled primerjalne tabele vsebnosti vitamina C v sadju in v zelenjavi.

Dejstvo: Pravilno zasnovana LCHF/KETO prehrana je veliko bolj hranljiva in bogata z vsem potrebnim, kot klasična prehrana.

Mit 2: Ogljikovi hidrati so nujni za možgane

Velikokrat zasledim, da je glukoza edini vir energije za naše možgane. To dejstvo niti slučajno ne drži. Naš organizem lahko črpa energijo iz dveh virov: ali iz glukoze (ogljikovi hidrati) ali iz ketonov (maščobe). Poznamo esencialna makrohranila (to pomeni da jih telo ne more proizvesti samo) in sicer so to proteini in maščobne kisline. Esencialni ogljikovi hidrati ne obstajajo. Telo popolnoma normalno funkcionira BREZ vnosa ogljikovih hidratov.  Organizem ne zboli, kot se to zgodi, kadar ni zagotovljenega vnosa proteinov ali maščobnih kislin. Delček glukoze, ki jo določene celice dejansko potrebujejo za funkcioniranje, pa organizem sintetizira popolnoma samostojno iz beljakovin v procesu glukoneogeneze. 

Dejstvo: Trditve ''možgani za pravilno delovanje potrebujejo glukozo'' ali ''za zdrave možgane jejte žitarice'' so enostranske in ne držijo v celoti.

Mit 3: Ketoni so nevarni, povzročajo ketoacidozo

Ta trditev ne drži, razen če imate diabetes tipa 1 ali nezdravljen diabetes tipa 2. 

Če nimate ničesar od navedenega, potem ni popolnoma nobene nevarnosti za pojav ketoacidoze. Ketoni so naravni »stranski produkt« razgradnje maščob za energijo.

Kaj je razlika med ketozo in ketoacidozo? V t.i. prehranski ketozi so vrednosti ketonov med  0.5 do max 6 mmol/L. Ketoacidoza se lahko pojavi šele pri vrednostih ketonov nad 20 mmol/L.

Več o ketonih v zapisu Kaj so ketoni?, več o ketozi in keto adaptaciji pa v zapisu Razlika med ketozo in keto adaptacijo?

Mit 4: LCHF/KETO prehrana poškoduje ledvice

Velikokrat mi kdo reče ali celo zasledim v kakšnem članku, da je LCHF/KETO prehrana nevarna zaradi velike količine mesa, ki jo je potrebno zaužiti. To ne drži. LCHF/KETO prehrana definitivno NI beljakovinska ali mesna dieta, svetlobna leta daleč od tega. Vnos beljakovin je omejen na 20-25% celotnega vnosa.

Dejstvo: LCHF/KETO prehrana NE temelji na vnosu beljakovin (mesa) in ne povzroča obremenitve ledvic. 

Več o ostalih napakah v zapisu Najpogostejše napake pri LCHF/KETO prehrani.

Mit 5: količina maščob in jajc pri LCHF/KETO prehrani zamaši žile 

Tole je po mojem mnenju najbolj pogosto zmotno razmišljanje. Dejansko je mit o maščobah, ki mašijo žile, osnovan na popolnoma napačnih sklepanjih in raziskavah (kdor ne verjame naj ''pogugla'' gospoda z imenom Ancel Keys). 

Kako je s holesterolom in LCHF/KETO prehrano je podrobno opisano v zapisu Kako pa kaj tvoj holesterol?

Mit 6: LCHF/KETO prehrana povzroča žolčne kamne

V bistvu raziskave kažejo ravno nasprotno. Žolčne kamne povzroča prehrana pri kateri v celoti umaknemo maščobe z našega jedilnika. Zakaj? Žolč je namenjen za razgradnjo oziroma prebavo maščobe. Če maščob v naši prehrani ni, žolčnik miruje in lahko se zgodi, da se formirajo žolčni kamni.

Dejstvo: LCHF/KETO prehrana nima nobenih vzročno-posledičnih povezav z žolčnimi kamni.

Mit 7: LCHF/KETO prehrana je trenutna modna muha in nima znanstvene podlage

LCHF/KETO prehrana je ena izmed najbolj raziskanih diet. Da ne gre za najnovejšo modno muho, kaže podatek, da je bila ketogena dieta (KETO prehrana) razvita že leta 1920 za namene zdravljenja epilepsije. Razvoj farmacevtskih velikanov in zdravil je zdravljenje epileptičnih napadov s pomočjo KETO  prehrane potisnil v pozabo. V zadnjih desetletjih so ponovno uvedli zdravljenje epilepsije s pomočjo prehrane pri pacientih z epileptičnimi napadi. Taka oblika zdravljenja je uspešna predvsem pri otrocih. Tudi ljubljanski Klinični center ima oblikovan program zdravljenja otrok z epilepsijo s pomočjo KETO prehrane.

Poleg navedenega raziskave dokazujejo, da LCHF/KETO prehrana lahko pripomore k zdravljenju debelosti, inzulinske rezistence, diabetesa tipa 2, visokega krvnega tlaka in ostalih bolezni, kot je preprečevanje Alzheimerjeve, Parkinsonove  bolezni in celo določenih vrst raka.

Dejstvo: Prvotni namen KETO prehrane je bil zdravstveni – kot mehanizem zmanjševanja oziroma preprečevanja epileptičnih napadov.

Mit 8: na LCHF/KETO prehrani lahko uživamo vse maščobe

Tudi maščobe niso vse primerne. Velikokrat ljudje napačno interpretirajo dejstvo, da gre za visokomaščobno prehrano in uživajo maščobe vse po vrsti. Potrebno je nekaj osnovnega znanja o maščobah. Pri LCHF/KETO prehrani odpadejo vsa visoko procesirana rastlinska olja, predelana maščobna živila, živila, ki so bogata z omega 6 maščobami… Zakaj? Ker dokazano povzročajo vnetna stanja v telesu, ki lahko vodijo tudi do srčno-žilnih bolezni. 

Dejstvo: LCHF/KETO prehrana temelji na nepredelanih maščobah (kokosovo olje, olivno olje, avokado, rumenjak, maslo, mlečne maščobe, mastni kosi mesa, mastne ribe, bogate z Omega 3…) in ne na vseh vrstah maščob.

Več o LCHF/KETO prehrani si lahko prebereš v blog zapisih na straneh Katjinih blogov

Deli na družbenih omrežjih
Brezplačna poštnina

V primeru nakupa nad 50€

Kvaliteta > Kvantiteta

Zagotavljamo kvalitetne izdelke

Načini plačila

Sprejemamo več načinov plačila.

Hitra dostava izdelkov

Že v 2 delovnih dneh

© LCHF Style. Spletna trgovina Shopamine. Design by Focusly. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Na spletni strani LCHF Style poleg obveznih piškotkov uporabljamo še analitične in oglaševalske piškotke ter piškotke družbenih omrežij.

V kolikor s tem soglašate, vas prosimo da kliknete na gumb "POTRJUJEM". Za natančen opis in nastavitev rabe posameznih piškotkov, kliknite na gumb NASTAVITVE PIŠKOTKOV.

×
Upravljanje s piškotki na spletnem mestu LCHF Style
Obvezni piškotki

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

1. Splošno o piškotkih 1.1. Kaj so piškotki

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.

1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.

2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavatitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnem mestu ali jih odstaniiti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje 3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnice velike večine sodobnih spletnih mest.