LCHF/KETO prehrana in izpadanje las

KATJIN BLOG

Velikokrat zasledim vprašanja glede izpadanja las pri LCHF/KETO prehrani. Predvsem ženske velikokrat opažajo povečano izpadanje las par mesecev po začetku LCHF/KETO prehrane. In kaj je razlog temu? V nadaljevanju sem zbrala informacije okoli tega in razlago zakaj lahko do izpadanja pride. Ni nujno vedno kriva prehrana, velikokrat se izkaže da je to posledica večih dejavnikov oziroma napačnega pristopa. Predvsem je to odvisno od vsakega posameznika in njegovega organizma. Če se slučajno zgodi, da se vam zdi, da kar naenkrat izgubljate več las, kot je to normalno, pa preverite par napotkov kako to omiliti oz. preprečiti.

Razlogi zakaj lahko pride do tega:

1. HITRA IZGUBA TEŽE

Ob začetku LCHF/KETO prehranjevanja je običajno izguba kilogramov dokaj hitra (seveda odvisno koliko imamo za izgubit). Torej – začeli ste z LCHF/KETO prehrano in minilo je par mesecev, izgubili ste kilograme, sedaj pa opažate povečano izpadanje las? Ta pojav ima celo diagnozo oziroma ime, reče se mu »Telogen effluvium«. Gre za pojav izpadanja las, ki je posledica neke drastične spremembe, šoka ali stresa in se pojavi od 3 – 6 mesecev po začetku spremembe ali pojava stresa/šoka. Mamice vse dobro poznamo ta pojav par mesecev po porodu. Dobra novica je, da gre za ZAČASEN in kratkotrajen pojav in da lasje zrastejo nazaj oziroma se sproti obnavljajo. Običajno zrastejo nazaj še boljši, lepši, močnejši in bolj zdravi lasje.

2. PREMALO KALORIJ

LCHF/KETO prehrana je izredno nasitna in znana po tem, da zelo učinkovito zavira apetit in da uravna občutek lakote. Organizem v začetnih fazah adaptacije še ne zna dobro uporabljati ketonov in maščobe za gorivo in zato vso energijo usmeri v prilagajanje na novo vrsto goriva. Istočasno pa za ne-vitalne funkcije (kot je rast las) zniža porabo energije. 

Veliko ljudi na začetku LCHF/KETO prehrane ne nadomešča svojega kalorijskega vnosa pravilno. Če samo prenehate jesti ogljikove hidrate in izločite vse ostale oblike sladkorja in glukoze, to NI dovolj. Potrebno je te kalorije nadomestiti z vnosom maščobe in beljakovin. Če ne jemo dovolj in pravilno, potem se bo to prej ali slej poznalo na odzivu našega organizma na te spremembe. Te spremembe so seveda stresne za organizem. Posledice stresa so pa opisane v točki 1. 

3. POMANJKANJE VITAMINOV IN MINERALOV

Veliko ljudi se loti spremembe prehrane zaradi specifičnih zdravstvenih razlogov: slab imunski sistem, avtoimune bolezni, težave s črevesjem, migrene… Torej je že v osnovi organizem najverjetneje močno podhranjen z vitamini in minerali ali pa je onemogočena pravilna absorpcija zaradi raznih črevesnih težav, ki se jih lahko sploh ne zavedamo, da obstajajo v našem organizmu (prehranske intolerance, alergije, sindrom prepustnega črevesja, vnetni procesi…), povzročajo pa lahko različne simptome. Torej imamo že v osnovi slabo izhodišče. Kaj pa se zgodi, ko začnemo z LCHF/KETO prehrano? Organizem začne proizvajati manj inzulina, glikogenske zaloge se izpraznejo. Ko so glikogenske zaloge izpraznjene in inzulin nizek, dobijo ledvica signal, da lahko izločijo vso odvečno vodo, ki jo zadržuje organizem. In tako odplaknejo tudi vse elektrolite in tudi precej ostalih zadev (vitamine in minerale). To se ponavadi zgodi v prvih tednih spremembe prehranjevanja. Temu rečemo tudi KETO gripa. In ravno začetne faze spremembe prehrane so bistvene in ravno v tem času naš organizem potrebuje dodatno podporo v obliki resnično skrbno izbrane hrane, dodatne soli, dodatnih vitaminov in elektrolitov. Ni nujno vedno dovolj samo osnovna hrana in dovolj kvalitetne maščobe. In ni nujno dovolj samo nadomeščanje soli, velikokrat se izkaže da je potrebno nadomeščanje vseh elektrolitov (magnezij, kalij, natrij) in da vnašanje samo natrija (v obiki soli) ne zadostuje. Vsaj moja osebna izkušnja je taka. Kot tudi izkušnja še marsikatere ženske, saj imajo predvsem ženske veliko bolj občutljiv organizem in porušenje elektrolitskega ravnotežja v začetni fazi lahko pripelje do pojava opisanega v točki 1. Poleg opisanega je potrebno vnašati tudi dovolj kvalitetnih maščob, pri čemer ne smemo pozabiti na Omega 3 maščobne kisline.

Več o tem preberi v ostalih zapisih na tej spletni strani:

4. STRES

O stresu je nekaj napisanega že v prejšnjih točkah. Kaj pomeni stres? Ko obrnemo našo prehrano na glavo, je na začetku tega »prehranskega potovanja« definitivno veliko stresa že s samo pripravo jedilnika in izbiro živil. Temu lahko dodajmo še t.i. »vpliv okolice«, ko si vsak kar naenkrat jemlje pravico, da se vtika v našo prehrano. Poleg navedenega je vzrok stresa za naš organizem tudi:

  • pomanjkanje kalorij
  • sprememba vira goriva (iz glukoze preklopimo na ketone in maščobo)
  • proces adaptacije
  • povišana telesna aktivnost 

Veliko ljudi se ob spremembi prehrane začne počutiti odlično in so polni energije. Poleg tega pa še hujšajo. Kaj je lepšega kot dobra samopodoba in odlično počutje? Ampak vseeno previdno v začetnih fazah s telesno aktivnostjo. Organizem, ki je navajen na to, ne bo občutil razlike. Organizem, ki pa ga kar naenkrat poženemo še v telesni napor (poleg tega da ima ogromno dela s tem da adaptira svoje mehanizme na nov vir energije) pa to spremembo občuti kot stres. Zato moj nasvet – v začetnih tednih se osredotočite na pravilno prehrano in pridobivanje znanja, ne pa v ekstremne podvige v fitnesu ali drugih oblikah telesne aktivnosti.

5. POMANJKANJE BELJAKOVIN

Pomanjkanje beljakovin je lahko velik dejavnik pri izpadanju las. LCHF/KETO prehrana NI beljakovinska prehrana, ampak kljub temu je pa vnos kvalitetnih beljakovin nujen in potreben. K pravilni izbiri živil lahko dodamo tudi redno uživanje kostne juhe in kolagena, ki je čista beljakovina (in vsebuje kar 18 aminokislin, od tega 8 esencialnih aminokislin). Izberimo kvalitetni vir kolagena. Po možnosti ribjega, tip 1. Kje kupiti kvaliteten kolagen in kakšnega izbrati pa sledi v nadaljevanju.

6. POMANJKANJE ŽELEZA IN IZČRPANA NADLEDVIČNA ŽLEZA

Pomanjkanje železa lahko povzroči izpadanje las. Feritin je beljakovina, ki poskrbi za skladiščenje železa, zato je pametno vsake toliko preveriti v laboratoriju kakšne so naše vrednosti železa in feritina. Obstaja tudi povezava med izčrpano nadledvično žlezo in pomanjkanjem železa v organizmu. Pravilno zasnovana LCHF/KETO prehrana je bogata z železom, zato ponavadi ni vzrok za nizke vrednosti železa. Problem izpadanja las lahko nastane, če je organizem v takem stanju že na začetku spremembe prehrane in ga nato izpostavimo še dodatnemu stresu (ob neupoštevanju zadev opisanih v predhodnih točkah). 

Kako preprečiti izpadanje las in stresni odziv organizma, na kaj paziti ter kaj jemati v primeru izpadanja las?

Prvo pravilo je pravilna izbira živil, ki naj bodo kvalitetna, nepredelana, sveža… Poleg tega je potrebno posvetiti dovolj pozornosti nadomeščanju elektrolitov (kar je izrednega pomena predvsem na začetku!) in vitaminov, sploh če se spremembe lotevamo zaradi zdravstvenih težav. 

V nadaljevanju je naštetih par pomembnih hranil, ki jih je potrebno zagotoviti v obliki živil ali z dopolnili.

1. BIOTIN

Biotin je pomemben za zdravje naših lasnih mešičkov in za odpornost las. Najdemo ga v živilih, kot so:

  • cvetača
  • jajca
  • losos
  • mandlji
  • avokado
  • gobe
  • špinača
  • mlečni izdelki

Odrasli potrebujemo okoli 30 mikrogramov dnevno. Preverite, ali zaužijete dovolj naštetih živil oziroma si priskrbite prehransko dopolnilo, ki vsebuje biotin.

2. MSM

Metil sulfonil metan (MSM) je organska oblika žvepla, ki ga najdemo v živalskih produktih, zelenjavi in algah. Pomaga pri sintezi kreatina, ki je odgovoren tudi za zdravje las in nohtov.

3. KOSTNA JUHA

Kostna juha ima nešteto pozitivnih lastnosti. Več o kostni juhi in kako jo skuhati pa tu:

4. KOLAGEN

Kolagen je izredno pomemben za naš organizem. Je del lasnih foliklov – celic, ki poskrbijo za rast novih las. Pomanjkanje kolagena lahko oslabi lasne folikle in posledica je izpadanje las.

Več o kolagenu si preberi tu: https://www.lchf-style.si/vsebine/blog1/kaj-je-kolagen

Kolagen v čisti obliki, tip 1, v prahu pa lahko naročiš tudi v naši spletni trgovini:

goveji kolagen:  https://www.lchf-style.si/trgovina/live-love/i_237_cisti-kolagen-v-prahu-goveji-175-g

ribji kolagen: https://www.lchf-style.si/trgovina/i_236_cisti-kolagen-v-prahu-ribji-175-g

5. CINK 

Številne študije potrjujejo da pomanjkanje cinka lahko privede do težav s ščitnico in izpadanjem las. Tu je par živil, ki so bogata s cinkom:

  • jagnjetina
  • govedina (pašna reja)
  • kakav
  • bučna semena
  • gobe
  • perutnina

Zaključek: LCHF/KETO prehrana kot taka ni vzrok za začasen pojav izpadanja las, saj so LCHF/KETO živila v osnovi kvalitetna, hranljiva, polna koristnih zadev  in nepredelana. Do tega pripelje skupek različnih dejavnikov in razumeti je potrebno, da je naše telo občutljiv mehanizem neštetih reakcij, ki imajo svoje vzroke in posledice. Sploh ženski organizem je s svojimi mesečnimi nihanji hormonov še posebej ranljiv. Zato moj nasvet – ne prehitevajte in ne lotevajte se stvari na silo in na hitro. Predvsem pa ne brez osnovnega znanja. Dajte svojemu organizmu čas za pravilno adaptacijo, podprite ga z vitamini in minerali, ki jih potrebuje ter s pravilnim izborom živil. Ne omejujte kalorij preveč v minus in ne povzročajte dodatnega stresa (ter s tem dviga kortizola) svojemu telesu. Organizem vas bo nagradil z dobrim počutjem, najboljšo energijo, zdravim imunskim sistemom in tudi z izgubo kilogramov, ko bo čas za to. 

Deli na družbenih omrežjih
Brezplačna poštnina

V primeru nakupa nad 50€

Kvaliteta > Kvantiteta

Zagotavljamo kvalitetne izdelke

Načini plačila

Sprejemamo več načinov plačila.

Hitra dostava izdelkov

Že v 2 delovnih dneh

© LCHF Style. Spletna trgovina Shopamine. Design by Focusly. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Na spletni strani LCHF Style poleg obveznih piškotkov uporabljamo še analitične in oglaševalske piškotke ter piškotke družbenih omrežij.

V kolikor s tem soglašate, vas prosimo da kliknete na gumb "POTRJUJEM". Za natančen opis in nastavitev rabe posameznih piškotkov, kliknite na gumb NASTAVITVE PIŠKOTKOV.

×
Upravljanje s piškotki na spletnem mestu LCHF Style
Obvezni piškotki

so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje. Za njihovo uporabo nismo dolžni pridobiti soglasja.

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

1. Splošno o piškotkih 1.1. Kaj so piškotki

Piškotki so male besedilne datoteke, ki jih večina sodobnih spletnih mest shrani v naprave uporabnikov, torej oseb, ki s svojimi napravami katerimi dostopajo določene spletne strani na internetu. Njihovo shranjevanje je pod popolnim nadzorom uporabnika, saj lahko v brskalniku, ki ga uporabnik uporablja, hranjenje piškotkov omeji ali onemogoči.

Tudi ob obisku spletne strani in njenih podstrani, ter ob izvajanju operacij na strani, se na vaš računalnik, telefon oziroma tablica, samodejno oziroma ob vašem izrecnem soglasju namestijo določeni piškotki, preko katerih se lahko beležijo različni podatki.

1.2. Kako delujejo in zakaj jih potrebujemo?

Vsakemu obiskovalcu oziroma nakupovalcu je ob začetku vsakokratne uporabe spletne trgovine dodeljen piškotek za identifikacijo in zagotavljanje sledljivosti (t.i. "cookie"). Strežniki, ki jih podjetju nudi podizvajalec, samodejno zbirajo podatke o tem kako obiskovalci, trgovci oziroma nakupovalci uporabljajo spletno trgovino ter te podatke shranjujejo v obliki dnevnika uporabe (t.i. »activity log«). Strežniki shranjujejo informacije o uporabi spletne trgovine, statistične podatke in IP številke. Podatke o uporabi spletne trgovine s strani nakupovalcev lahko podjetje uporablja za anonimne statistične obdelave, ki služijo izboljševanju uporabniške izkušnje in za trženje izdelkov in/ali storitev preko spletne trgovine.

Posredno in ob pridobitvi soglasja, lahko spletna trgovina na napravo obiskovalca oziroma nakupovalca shrani tudi piškotke zunanjih storitev (npr. Google Analytics) ki služijo zbiranju podatkov o obiskih spletnih mestih. Glede zunanjih storitev veljajo pravilniki in splošni pogoji o obdelovanju osebnih podatkov, ki so dostopni na spodnjih povezavah.

2. Dovoljenje za uporabo piškotkov

Če so vaše nastavatitve v brskalniku s katerim obiskujete spletno mesto takšne, da sprejemajo piškotke, pomeni, da se z njihovo uporabo strinjate. V primeru, da ne želite uporabljati piškotkov na tem spletnem mestu ali jih odstaniiti, lahko postopek za to preberete spodaj. Toda odstranitev ali blokiranje piškotkov lahko rezultira v neoptimalnem delovanju tega spletnega mesta.

3. Obvezni in neobvezni piškotki ter vaše soglasje 3.1. Podjetje za uporabo obveznih piškotkov ni dolžno pridobiti vašega soglasja (obvezni piškotki):

Obvezni piškotki so piškotki, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje spletne strani in brez njih prenos sporočil v komunikacijskem omrežju ne bi bil mogoč. Ti piškotki so prav tako potrebni, da vam v podjetju lahko ponudimo storitve, ki so na voljo na naši spletni strani. Omogočajo prijavo v uporabniški profil, izbiro jezika, strinjanje s pogoji in identifikacijo uporabnikove seje.

3.2. Piškotki, ki niso nujni z vidika normalnega delovanja spletne strani, in za katere smo dolžni pridobiti vaše soglasje (neobvezni piškotki):

Analitični piškotki

Ti piškotki nam pomagajo razumeti, kako naši obiskovalci uporabljajo našo spletno stran. S pomočjo njih izboljšujemo uporabniško izkušnjo in ugotavljamo zahteve in trende uporabnikov. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Oglaševalski piškotki

Vtičniki in orodja tretjih oseb, uporabljeni kot piškotki, omogočajo delovanje funkcionalnosti, pomagajo analizirati pogostost obiskovanja in način uporabe spletnih strani. Če se z uporabo teh posameznik ne strinja, se piškotki ne bodo namestili, lahko pa se zgodi, da zato nekatere zanimive funkcije posameznega spletnega mesta ne bodo na voljo. Te piškotke uporabljamo le, če ste s tem izrecno soglašali.

Piškotki družbenih omrežij

Omogočajo zagotavljanje vsebin za objavo v socialnih omrežjih in si zabeležijo vaše odločitve, da lahko zagotavljajo bolj osebno in izboljšano uporabniško izkušnjo. Te piškotke uporabljamo le, če ste ob uporabi spletnih strani prijavljeni v uporabniški račun Twitter, Facebook oziroma Google.

5. Kako upravljati s piškotki?

S piškotki lahko upravljate s klikom na povezavo "Nastavitve piškotkov" v nogi spletne strani.

Nastavitve za piškotke pa lahko nadzirate in spreminjate tudi v svojem spletnem brskalniku.

V primeru, da želite izbrisati piškotke iz vaše naprave, vam svetujemo, da se držite opisanih postopkov, s tem pa si boste najverjetneje omejili funkcionalnost ne samo našega spletnega mesta, ampak tudi večino ostalih spletnih mest, saj je uporaba piškotkov stalnice velike večine sodobnih spletnih mest.