Ketoni v boju proti migreni?

Katjin blog

Le kdo bo zmagal?

Migrena? Migrena ni klasičen glavobol, je mnogo hujša bolečina, ki jo sprožijo različni dejavniki. Kot dolgoletna »tarča« močnih migrenskih napadov na žalost točno vem kako izgleda migrena, kako nepredvidljiva je in kako ti zna uničit lepo jutro, popoldne, ali pa celo dan ali dva… Moje migrene so se začele v prvem letniku fakultete in so vztrajale do trenutka, ko sem se odločila, da ne morem več tako naprej, da se mora nekaj spremeniti. Migrenski napadi so bili sprva redki, parkrat letno, obvladovala sem jih s kakšnim malo bolj močnim protibolečinskim sredstvom. Nato so se stopnjevali, počasi in zahrbtno, tako da so bila obdobja, ko sem na mesec zabeležila tudi do 15 migrenskih napadov-torej skoraj vsak drug dan. Seveda navadna protibolečinska sredstva niso več pomagala, rabila sem vedno bolj močne tablete in spreje. Preizkusila sem skoraj vse. Alternativne metode, homeopatijo, izogibanje alkoholu, določeni hrani, skrbela sem za dovolj spanja, vode, redno gibanje, čim manj stresa…ni da ni. In migrena se je še vedno priplazila nazaj, kljub vsemu mojemu trudu. Vsi izvidi so bili ok, nevrolog je samo skomignil z rameni in mi predpisal močnejše tablete. Na vsako moje vprašanje ali pomislek, če je mogoče kriva prehrana (takrat sem že sama raziskovala vzroke moje migrene) je bil odgovor, da ne, da to nima veze - razen znanih povzročiteljev, ki sem se jih pa že itak izogibala v širokem loku.  No, ampak dovolj o meni za uvod. Poglejmo si kaj migrena sploh je, zakaj nastane in zakaj so v naslovu omenjeni ketoni  ;-)

Kaj je migrena?

Za migreno je značilen močan glavobol, ki ga pogosto spremljajo simptomi, kot so slabost, preobčutljivost za svetlobo (fotofobija) in zvok (fonofobija) in pri nekaterih tudi avra.

Koga migrena prizadene?

Migrene so pogoste, prizadenejo 1 od 4 žensk in 1 od 12 moških v Sloveniji. Po raziskavah so migrene pogostejše pri ženskah, predvsem zaradi hormonskih vplivov. Migrene se lahko pojavijo pozneje v življenju, vendar pogosteje že v otroštvu ali pri mladih odraslih. Približno pri 90 % ljudi, ki jo imajo, se je migrena prvič pojavila, preden so dopolnili 40 let.

Vrste migrene

Poznamo dve vrsti migrene – z avro in brez nje:

Nekateri ljudje trpijo za pogostnimi napadi migrene, na primer večkrat na teden, drugi pa le občasno. Možno je, da med posameznimi napadi migrene minejo tudi leta.

SIMPTOMI

Glavni simptom migrene je močan glavobol. Ponavadi se pojavi na sprednjem delu glave ali na eni strani. Med napadom migrene se lahko območje bolečine spreminja. Občutimo jo kot razbijajočo bolečino, ki je lahko zmerna ali močna. Poslabša se, če se premikamo.

Simptomi migrene z avro

Avra je opozorilni znak za simptome, ki jih občutite, preden se začne migrena. Približno 1 od  4 ljudi, ki trpijo za migreno, občuti tudi simptome avre, ki so:

  • vidne težave v obliki motenj, kot so utripajoče luči, cikcak vzorci, slepe pike in druge vidne motnje;
  • okorelost v vratu, ramenih ali udih ali ščemeč občutek, podoben zbadanju z iglami;
  • težave s koordinacijo gibov, dezorientiranost ali težave z ravnotežjem;
  • govorne težave, ko pogovorno ne zmorete pravilno uporabljati besed;
  • izguba zavesti je zelo redka.

Simptomi migrene brez avre

Brez avre so naslednji migrenski simptomi:

  • slabost, med katero se lahko počutite neprijetno ali bolno, včasih ji sledi bruhanje;
  • povečana občutljivost, med katero lahko občutite fotofobijo (preobčutljivost za svetlobo), fonofobijo (preobčutljivost za zvok) ali osmofobijo (preobčutljivost za vonj) ali kombinacijo naštetih. Zato veliko ljudi, ki trpijo za migreno, potrebuje počitek v tihem in temnem prostoru.

Migrenski simptomi lahko trajajo od 4 do 72 ur (3 dni). Med posameznimi migrenskimi napadi vsi pridruženi simptomi izginejo. Po napadu lahko občutite utrujenost, ki lahko včasih traja tudi več dni po napadu.

VZROKI

Menijo, da migreno povzročajo spremembe snovi v možganih. Zniža se predvsem raven serotonina, to je snovi, ki prenaša sporočila.

Majhne vrednosti serotonina lahko povzročijo, da se možganske žile nenadoma skrčijo in zato postanejo ožje. To lahko povzroči simptome avre. Kmalu za njimi se žile razširijo, o čemer menijo, da je to vzrok glavobola. Natančni razlogi za padec ravni serotonina še niso znani.

Hormoni

Nekateri znanstveniki menijo, da so hormoni tesno povezani z migreno. Nekatere ženske, ki trpijo za migreno, povedo, da so napadi pogostejši v času okoli menstruacije. Ta vrsta je znana kot menstrualna migrena. Prav nihanje ravni hormonov naj bi bilo krivo, da za migreno trpi več žensk kot moških. Tik pred nastopom menstruacije se znižajo ravni estrogena. Migrene ne sprožijo nizke ravni estrogena, temveč sprememba ravni estrogena iz ene na drugo vrednost.

Ženske lahko občutijo menstrualno migreno dva dneva pred začetkom in do treh dni po začetku menstruacije. Približno 1 od 7 žensk, ki trpijo za migreno, ima njen napad v obdobju okrog menstruacije. To stanje je znano kot prava menstrualna migrena. Možno je tudi, da se napadi migrene pojavljajo okoli menstruacije in tudi sicer. To se dogaja 6 od 10 žensk, ki trpijo za migreno.

Sprožilni dejavniki za migreno

Veliko dejavnikov povezujejo s sprožitvijo migrene. Mednje sodijo čustveni, telesni, prehranski, okoljski in medicinski dejavniki in se razlikujejo od posameznika do posameznika.

Torej, splošne informacije o tem, kaj migrena je, smo opredelili. Vemo pa, da je migrena izredno izmuzljiva in zahrbtna zadeva. Ko že misliš, da imaš stvari pod kontrolo, se pojavi naenkrat in nenadoma.

Jaz sem moji migreni pred približno 4 leti napovedala boj. Za to sem se odločila popolnoma sama, ker enostavno nisem več vedela kako naprej, nisem pa želela preostanka življenja jesti protibolečinskih tablet. Moja najhujša nočna mora je bila, da sem šla od doma brez mojih tablet. Kajti moja migrena je bila res nepredvidljiva. Udarila je kar na lepem in če nisem pravočasno vzela tablete, me je »nagradila« s hudo bolečino in bruhanjem. In kako je izgledal moj »boj« proti migreni? Začel se je tako, da sem iz prehrane popolnoma izločila gluten. Migrene so se sicer zmanjšale, ni bilo pa še ok. Poleg tega sem enostavno nadomestila kruh z brezglutenskim kruhom, kosmiče z brezglutenskimi kosmiči itd. Danes mi je jasno, da se seveda nisem mogla počutiti ok ob vsej zaužiti količini sladkorja in hidratov, takrat sem imela pa občutek, da sem se spet zaletela v zid. Migren je bilo sicer resnično manj, moje psihično in fizično počutje ter celotni imunski sistem pa so bili v popolnem razsulu. Ampak, nisem obupala. Imela sem razlog, krivca – to je bil gluten (vsaj v tistem trenutku) in začela sem raziskovati naprej. In to me je pripeljalo najprej do PALEO diete in nato do LCHF/KETO načina prehranjevanja. In ravno to zadnje je pomenilo odločilni napad na migreno. Odkar sem na LCHF/KETO prehrani (in to je že dobra 3 leta) je tista huda migrena, ki je bila včasih moja tedenska spremljevalka, samo še slab spomin. Občasno se nežno oglasi ob tistih dneh v mesecu, ampak je sedaj bolj v obliki nežnega glavobola, kot pa migrene.

In kaj je razlog, da je LCHF prehrana tako uspešno pregnala migreno iz mojega življenja? 

Moje zdravilo proti migreni se imenuje: KETONI

Kaj so ketoni si lahko preberete v blogu Kaj so ketoni, tu bom pa nanizala par značilnosti oziroma razlogov ZAKAJ ketoni zmagajo v bitki proti migreni:

LCHF/KETO prehrana je v prvi vrsti nizkohidratna in visokomaščobna prehrana. Ravno odsotnost hidratov omogoča organizmu, da za vir energije uporablja maščobe in ob njihovi sintezi jetra proizvajajo ketone. Produkcijo ketonov lahko pospešimo, če v prehrano dodamo kokosovo olje ali še bolje MCT olje.

  1. Izredno veliko študij v zadnjem času potrjuje, da LCHF/KETO prehrana pomaga pri epilepsiji in pri migreni.
  2. Ketoni blokirajo visoke koncentracije glutamata, ki so prisotne pri pacientih z migreno ali epilepsijo. LCHF/KETO prehrana je izredno raziskana in ima dobre rezultate v študijah epilepsije in izjemne rezultate pri pacientih z epilepsijo.
  3. LCHF/KETO prehrana ima svoje zakonitosti in ena izmed njih je ta, da procesirana, vnaprej pripravljena hrana, polna škodljivih sladkorjev in rastlinskih olj ne pride v poštev. S tem se zmanjšajo vnetna stanja v telesu in avtoimuni odzivi organizma.
  4. Nasičene maščobe niso več tabu in dokazano je, da ne škodujejo zdravju. LCHF/KETO prehrana je v osnovi sestavljena iz zdravih maščob, med katerimi prevladuje veliko nasičenih maščob. Znano pa je, da so maščobe nujno potrebne za sintezo vitamina D in hormonov. 
  5. Lakota je eden izmed glavnih sprožilcev migrene. Ampak lakota, ki jo sproži pomanjkanje glukoze ob dejstvu, da naše telo za vir energije uporablja glukozo. Ko pa smo na LCHF/KETO prehrani so pa glavni vir energije za naš organizem ravno maščobe oz. KETONI. Ketoni zreducirajo občutek lakote, saj se organizem navadi uporabljati kot gorivo lastno maščobo. Ko pa prehrani dodamo še MCT olje, je proizvodnja ketonov povečana in apetit zelo uspešno kontroliran. Ketoni pa pripomorejo k višku energije in dobremu počutju. Predstavljajte si, ni več občutka lakote na vsake 3 ure, da ste polni energije, ki je konstantna, ker ni padcev krvnega sladkorja, da je vaš um oster in koncentracija na višku. Migrena nima šans. In zato so odgovorni ketoni.
  6. Na LCHF/KETO prehrani se oksidativni stres močno zreducira. Oksidativni stres je povezan z glutamatom in lahko sproži migreno. Ketoni blokirajo višek glutamata in znižajo skupno raven oksidativnega stresa. To nazorno pove, da imajo ketoni pomembno vlogo v preprečevanju migrene.
  7. MCT olje dokazano pomaga pri pacientih z Alzheimerjevo boleznijo. Raziskave kažejo, da imajo možgani pacientov z migrenami in bolniki z Alzhaimerjevo boleznijo določene skupne značilnosti. Raziskave obeh vrst bolnikov kažejo, da ketoni močno pripomorejo k izboljšanju možganskega delovanja, znižanju oksidativnega stresa in problemov pri uporabi glukoze kot goriva za možgane pri teh pacientih. MCT olje pripomore k produkciji ketonov. Jaz ga redno uporabljam in preverjeno deluje.
  8. Naši možgani za svoje delovanje uporabljalo ali glukozo ali ketone. Oba vira energije sta učinkovita in možgani imajo izredno sposobnost, da preklapljajo med tema dvema viroma energije. Če ne bi bilo ketonov, bi po izčrpanju zalog glukoze (teh je za cca 24 ur delovanja možganov) enostavno možgani prenehali delovati zaradi hipoglikemije. Ker pa telo lahko metbolizira ketone iz lastne maščobe ali pa iz prehrane, bogate z maščobo, je zaloga goriva za možgane tako praktično neomejena. Stanju, ko možgani za svoje delovanje uporabljajo ketone imenujemo KETOZA.
  9. Pacienti, ki trpijo za migreno imajo ponavadi težave z metabolizmom glukoze v energijo za možgane. To se ponavadi kaže v utrujenosti, slabši koncentraciji, nihanju razpoloženja in seveda v glavobolih in migrenah. Ketoni veljajo za veliko bolj »čisto« gorivo za možgane, hkrati imajo pa to sposobnost, da lažje prehajajo skozi celično steno, kot pa glukoza. Torej možgani ketone sprejmejo in uporabljajo veliko lažje kot glukozo.

Vse zgoraj napisano lahko potrdim v celoti iz lastne izkušnje.  Raziskave na tem področju-glede uporabe LCHF/KETO prehrane v zdravstvene namene seveda potekajo ves čas in rezultati so izjemni. 

In ti? Imaš kakšno podobno izkušnjo z migrenami? Kako se spopadaš z migreno in ali poznaš kakšnega prijatelja ali prijateljico, ki bi ji moja izkušnja olajšala boleče migrenske izkušnje? Deli ta zapis naprej, mogoče komu olajšaš hude migrenske napade.

Deli na družbenih omrežjih
Brezplačna poštnina

V primeru nakupa nad 50€

Kvaliteta > Kvantiteta

Zagotavljamo kvalitetne izdelke

Načini plačila

Sprejemamo več načinov plačila.

Hitra dostava izdelkov

Že v 2 delovnih dneh

© LCHF Style. Spletna trgovina Shopamine. Design by Focusly. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Ta spletna stran za svoje pravilno delovanje uporablja piškotke.  Ti piškotki ne shranjujejo osebnih podatkov.  Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.

Več informacij
×
Politika piškotkov za spletno mesto LCHF Style

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, ki jih strežnik pošlje uporabnikovemu brskalniku med pregledovanjem spletne strani. Prejeti piškotek se nato namesti na napravo (računalnik, tablica, pametni telefon), s katero brskamo po spletni strani.

Spletne strani uporabljajo različne tipe piškotkov.

  1. Spletna stran uporablja piškotke, ki so nujni za osnovno delovanje strani in med drugim omogoča uporabniku dodajanje izdelka v košarico, prehod na zaključek nakupa itd.
  2. Spletna stran uporablja piškotke za zbiranje informacij o uporabi strani. Ti piškotki za sledenje omogočajo analizo obiskov in pregledane vsebine. Ti piškotki so anonimni in ne omogočajo sledenja specifično identificiranih uporabnikov.
  3. Spletna stran uporablja piškotke, ki omogočajo anaonimno sledenje informacij. Ti piškotki za oglaševanje so v uporabi za prilagoditev našega oglaševanja vašim potrebam.

Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov. Nastavitve piškotkov lahko kadarkoli spremenite s klikom na povezavo v nogi te strani.

Vaše nastavitve

Ti piškotki so vedna omogočeni in so nujni za osnovno delovanje spletne strani. Torej piškotki, ki si vas zapominjo, da boste lahko nemoteno brskali po spletnih straneh. V to skupino sodijo piškotki, ki so uporabljeni za to, da si spletno mesto zapomni vaš vnos v spletne obrazce, nakupovalno košarico ipd. Obvezni so, saj, med drugim, zagotavljajo varnost in tako preprečujejo zlorabe sistemov.

Ti analitični piškotki nam omogočajo, da z uporabo anonimnega sledenja izboljšamo funkcionalnost strani. Prav tako nam omogočajo, da lažje identificiramo produkte, ki bi bili za vas zanimivi. V nekaterih primerih je prednost teh piškotkov izboljšanje hitrosti za obdelovanje vaših zahtev, zaznavanje in shranjevanje vaših nastavitev ter pomoč pri povezavi s socialnimi omrežji.Če teh piškotkov ne izberete, so rezultat lahko slabša priporočila in počasnejše delovanje spletnega mesta. Prav tako bo otežena povezava s socialnimi omrežji, kot so Facebook, Twitter, Google+ ipd.

Ti piškotki zbirajo informacije, s katerimi prilagodimo oglaševanje vašemu okusu, preferencam in željam. Te podatke uporablja tako naša spletna stran kot tudi partnerske in druge spletne strani. Zbrani podatki so anonimni in ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov, ki ste jih morda delili z nami. Če teh piškotkov ne boste izbrali, bodo morda oglasi, ki jim boste izpostavljeni, manj primerni za vas.