Kaj je kolagen?

Katjin blog

Kolagen spada med najbolj zastopano beljakovino v našem telesu. Najdemo ga v mišicah, kosteh, koži, žilah, prebavnem sistemu, sklepih, laseh, nohtih… Telesu nudi oporo in elastičnost. Odlikuje ga velika natezna trdnost.  

Kolagen vsebuje kar 18 esencialnih in neesencialnih aminokislin, od katerih so najbolj pomembne:

  • Prolin: 15% kolagena sestavlja aminokislina prolin. Prolin in glicin imata največjo vlogo pri zgradbi in čvrstosti telesa. Prolin pomaga pri vzdrževanju srčno-žilnega sistema, regeneracije tkiva in sklepov. 
  • Glicin: Kljub temu, da gre po velikosti za najmanjšo aminokislino, ima glicin pomemben vpliv. Skrbi za pravilno delovanje celic, pomaga graditi zdravo DNK, sodeluje pri produkciji rastnega hormona, izboljša kvaliteto spanja, znižuje možnosti vnetij, izboljša prebavo, pomaga pri gibljivosti sklepov... Glicin je ena od treh aminokislin, ki gradijo kreatin.
  • Glutamin: je ena izmed najbolj pomembnih aminokislin v našem telesu. Raziskave dokazujejo da pomaga pri  anksioznosti, nespečnosti, pomanjkanju koncentracije, slabemu metabolizmu, oslabljenemu imunskemu sistemu in nizki ravni energije.  Dokazan je tudi pozitivni učinek na produkcijo rastnega hormona.
  • Arginin: Arginin ima pomembno vlogo pri celični delitvi, celjenju ran, odstranjevanju amonijaka iz telesa, delovanju imunskega sistema in pri sproščanju hormonov. Nujen je za sintezo kreatina.

Zakaj potrebujemo kolagen?

Naš organizem je sposoben sintetizirati kolagen iz aminokislin, ki jih zaužijemo. Naravna produkcija kolagena se v našem organizmu z leti zmanjšuje. Po 30 letu se produkcija kolagena zmanjša do 2% na leto! Poleg staranja na produkcijo kolagena lahko zelo negativno vpliva tudi naša prehrana, stres, prosti radikali in življenjski stil (alkohol in kajenje). Če organizem nima na voljo dovolj gradnikov (aminokislin) za sintezo kolagena, se sčasoma to začne poznati na našem telesu v obliki poškodb, bolečin v sklepih, težav s prebavo, znakov staranja na koži… Čisti kolagen v prahu je popolnoma naravnega izvora in z uživanjem tega prehranskega dopolnila dodajamo organizmu sestavino, ki je naravno prisotna v našem telesu, a se z leti količina zmanjšuje.

Hidrolizirane kolagenske peptide (čisti kolagen v prahu) s pomočjo encimske razgradnje pridobivajo iz farmacevtske želatine. Tako obdelan hidroliziran kolagen se dokazano absorbira v prebavilih, največ pa se ga nalaga v sklepnem hrustancu. Organizem ga na enak način (z encimsko hidrolizo) proizvaja med dobo rasti in razvoja do 25. leta starosti.

Kako zelo pomemben je kolagen v vsakodnevni prehrani? Zelo pomemben!

Prednosti kolagena:

1. Izboljša zdravje in elastičnost naše kože

Študije dokazujejo, da uživanje kolagena v obliki prehranskega dopolnila vpliva na elastičnost kože in zmanjšuje pojavnost gub. (1) Uživanje kolagena sproži sintezo novih kolagenskih vlaken, kar pomaga pri podpori in strukturi kožnega tkiva. (2) (3)

2. Pripomore k zdravemu prebavnemu traktu

Kolagen pripomore k izboljšanju težav pri želodčni kislini, razjedah in občutljivi želodčni sluznici. Aminokislini glicin in prolin pripomoreta k izboljšanju splošnega zdravja črevesja, saj dokazano izboljšata stene prebavnega trakta. Aminokislina glutamin pripomore k zmanjšanju vnetnih stanj v črevesju in preprečuje različna črevesna obolenja.

3. Pomaga pri bolečinah v sklepih 

Do 25. leta starosti je sinteza kolagena zadostna, nato začne močno upadati. Naši sklepi postanejo zato bolj obremenjeni, vezno tkivo se lahko hitreje vname in poškoduje. Kolagen v prahu lahko pomaga preprečiti negativne učinke artritisa, osteopenije (izguba kostne mase) in sarkopenije (izguba mišične mase). Kolagen lahko pomaga spodbujati sintezo hondrocitov (hrustančnih celic) in s tem pripomore k boljši gibljivosti sklepov in zmanjšanju bolečine v sklepih (4). 

Poleg navedenih glavnih značilnosti, je uživanje kolagena v obliki prehranskega dopolnila lahko koristno tudi za:

4. Pomoč pri celjenju ran 

Kolagen je nujen za popravilo in celjenje veznih tkiv, sklepov, kit, mišic, kosti in hrustanca. Z dodajanjem kolagena lahko pospešimo in zagotovimo pravilno celjenje poškodb.

5. Zmanjšanje celulita in strij

Kolagen pomaga okrepiti vezno tkivo ter izboljša elastičnost kože, kar pripomore k lepšemu in bolj gladkemu videzu naše kože. 

6. Zmanjšanje izpadanja las

Lasje so v osnovi iz beljakovine keratin. Za izgradnjo te beljakovine so potrebne aminokisline. Kolagen vsebuje kar 18 aminokislin in z uživanjem kolagena priskrbimo celicam lasnih mešičkov dovolj aminokislin za izgradnjo keratina. 

7. Bolj zdrave zobe in nohte

Kolagen je tisti gradnik nohtov, ki jih dela močne in trdne. Prvi vidni učinek jemanja kolagena v obliki prehranskega dopolnila je ravno v izboljšani trdnosti nohtov. Kolagen je tudi gradnik trdnih in zdravih zob ter tkiva, ki jih obdaja. 

8. Ravnovesje hormonov

Kolagen z vsebnostjo pomembnih aminokislin sodeluje pri produkciji hormonov in hormonskem ravnovesju inzulina, kortizola, estrogena, testosterona, melatonina, progesterona in celo človeškega rastnega hormona. 

Vir kolagena

V naravi je vir kolagena izključno živalski, rastlinskih virov kolagena ni. Obstaja več tipov kolagena, med najbolj zastopanimi v našem organizmu so Tip I, II, in III.

Uporaba

V spletni trgovini www.lchf-style.si sta na voljo dve vrsti kolagena v obliki hidroliziranih kolagenskih peptidov v prahu: 

Uporaba kolagena v vsakdanji prehrani je izredno preprosta. Oba izdelka sta brez značilnega okusa in vonja in popolnoma topna v hladnih in toplih napitkih. Na dan se priporoča do 10g kolagena v prahu, ki ga enostavno dodamo katerikoli pijači, juhi, kavi, jogurtu, kefirju, omakam… Sinteza kolagena se poveča, če ob zaužitju kolagena poskrbimo tudi za vnos C vitamina (v obliki dodatka ali v obliki hrane, bogate s C vitaminom).

Razlika med ribjim in govejim kolagenom

V obeh primerih gre za izredno kvaliteten vir kolagena tipa I. Razlika je v absorpciji in v velikosti molekul. Ribji kolagen se v telesu absorbira do 1,5-krat bolj učinkovito in ga zato uvrščamo med najboljše vire kolagena za medicinske namene. 

Viri raziskav:

(1) https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/jocd.12174

(2) Matsuda N. et al., 2006, Effects of ingestion of collagen peptide on collagen fibrils and glycosaminoglycans in the dermis, Journal of Nutritional Science and Vitaminology, 52:211-215

(3) https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23949208 

(4) Oesser S. And Seifert, J., 2003, Stimulation of type II collagen biosynthesis and secretion in bovine chondrocytes cultured with degraded collagen, Cell Tissue Research, 311:393-399

Ostali viri: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20093739

Wellness Mama – Benefits of Collagen

http://collagencomplete.com/benefits-collagen/

Dr. Josh Axe – What is Collagen? 7 Ways Collagen Can Boost Your Health

10 Reasons to Eat More Collagen

Collagen: The Fibrous Proteins of the Matrix

06.05.2018, Katja, LCHF Style

Deli na družbenih omrežjih
Brezplačna poštnina

V primeru nakupa nad 50€

Kvaliteta > Kvantiteta

Zagotavljamo kvalitetne izdelke

Načini plačila

Sprejemamo več načinov plačila.

Hitra dostava izdelkov

Že v 2 delovnih dneh

© LCHF Style. Spletna trgovina Shopamine. Design by Focusly. Nastavitve piškotkov Moji podatki

Ta spletna stran za svoje pravilno delovanje uporablja piškotke.  Ti piškotki ne shranjujejo osebnih podatkov.  Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.

Več informacij
×
Politika piškotkov za spletno mesto LCHF Style

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, ki jih strežnik pošlje uporabnikovemu brskalniku med pregledovanjem spletne strani. Prejeti piškotek se nato namesti na napravo (računalnik, tablica, pametni telefon), s katero brskamo po spletni strani.

Spletne strani uporabljajo različne tipe piškotkov.

  1. Spletna stran uporablja piškotke, ki so nujni za osnovno delovanje strani in med drugim omogoča uporabniku dodajanje izdelka v košarico, prehod na zaključek nakupa itd.
  2. Spletna stran uporablja piškotke za zbiranje informacij o uporabi strani. Ti piškotki za sledenje omogočajo analizo obiskov in pregledane vsebine. Ti piškotki so anonimni in ne omogočajo sledenja specifično identificiranih uporabnikov.
  3. Spletna stran uporablja piškotke, ki omogočajo anaonimno sledenje informacij. Ti piškotki za oglaševanje so v uporabi za prilagoditev našega oglaševanja vašim potrebam.

Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov. Nastavitve piškotkov lahko kadarkoli spremenite s klikom na povezavo v nogi te strani.

Vaše nastavitve

Ti piškotki so vedna omogočeni in so nujni za osnovno delovanje spletne strani. Torej piškotki, ki si vas zapominjo, da boste lahko nemoteno brskali po spletnih straneh. V to skupino sodijo piškotki, ki so uporabljeni za to, da si spletno mesto zapomni vaš vnos v spletne obrazce, nakupovalno košarico ipd. Obvezni so, saj, med drugim, zagotavljajo varnost in tako preprečujejo zlorabe sistemov.

Ti analitični piškotki nam omogočajo, da z uporabo anonimnega sledenja izboljšamo funkcionalnost strani. Prav tako nam omogočajo, da lažje identificiramo produkte, ki bi bili za vas zanimivi. V nekaterih primerih je prednost teh piškotkov izboljšanje hitrosti za obdelovanje vaših zahtev, zaznavanje in shranjevanje vaših nastavitev ter pomoč pri povezavi s socialnimi omrežji.Če teh piškotkov ne boste izbrali, se to lahko odraža v slabše oblikovanih priporočilih in počasnejšem delovanju spletne strani. Prav tako bo otežena povezava s socialnimi omrežji, kot so Facebook, Twitter, Google+ ipd.

Ti piškotki zbirajo informacije, s katerimi prilagodimo oglaševanje vašemu okusu, preferencam in željam. Te podatke uporablja tako naša spletna stran kot tudi partnerske in druge spletne strani. Zbrani podatki so anonimni in ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov, ki ste jih morda delili z nami. Če teh piškotkov ne boste izbrali, bodo morda oglasi, ki jim boste izpostavljeni, manj primerni za vas.