10 stvari za katere želim, da bi jih vedela pred začetkom LCHF/KETO prehrane

Katjin blog

Vsakič, ko začnemo nekaj novega, ko se odločimo, da bomo kaj spremenili, se podajamo v neznano. Če pa gre pri tem še za odločitev, da bomo nekaj odločno in drastično spremenili v prehrani, nas je pa na začetku ponavadi strah. Soočamo se z vprašanji in dvomi. Seveda k naši trdni odločitvi prav nič ne pripomore poplava različnih informacij. Kar naenkrat se soočimo z dejstvom, da je naša prehrana predmet vprašanj, dvoma in različnih razprav v naši okolici, med družinskimi člani in prijatelji.

V nadaljevanju navajam 10 stvari, za katere bi si želela, da bi jih vedela na začetku moje LCHF poti. 

1. POMEMBNOST SOLI IN ELEKTROLITOV

Seveda sem na začetku nekje v literaturi zasledila nasvet, da je potrebno hrano na začetku malo bolj soliti. Pa se niti nisem ukvarjala s tem, ker sem bila prepričana da jem dovolj slano in raznoliko. No, očitno temu ni bilo tako, saj sem tako hudo izčrpala zaloge mojih elektrolitov, da sem dvakrat izgubila zavest. Ja, dejansko. Omedlela. Preden zaženete paniko, da gre za resno zadevo - jaz sem že v osnovi zelo nagnjena k vrtoglavici in omedlevici, tako da to ni bilo prvič. Poleg tega mi moj nizek pritisk k temu nič ne pripomore… AMPAK, če bi vedela, da so elektroliti nujni in zelo zelo pomembni, bi to lahko preprečila. Tako da, če se soočate z naslednjimi znaki v prvih dneh in tednih LCHF/KETO načina prehranjevanja:

  • slabo počutje, 
  • vrtoglavica, 
  • bolečine v mišicah, 
  • glavobol, 
  • zaspanost…

je to lahko znak pomanjkanja elektrolitov. Izgube je potrebno nadomestiti s soljo, dodatkom elektrolitov ali pa s slano kostno juho (tudi slana goveja juha pomaga). Nekateri pijejo celo vodo od kislih kumaric, baje izredno pomaga.

2. KETO GRIPA (KETO FLU)

V bistvu so elektroliti in keto gripa močno povezani. Keto gripa imenujemo spisek različnih simptomov, ki se LAHKO (ni pa nujno da se) pojavijo ob prehodu na LCHF/KETO prehrano. Dejansko je ime kar pravilno - počutimo se, kot da smo zboleli za gripo. Vse nas boli, utrujeni smo, brez volje, energije, samo spali bi, boli nas glava, noge, … veliko teh simptomov lahko olajšamo oz. preprečimo z ELEKTROLITI (kako - glej točko 1.). Ni pa nujno da bodo elektroliti zadostovali. Telo mora »preklopiti« iz vira glukoze na nov vir - maščobe. In ker je sladkor za naš organizem neke vrste droga, je ta proces neke vrste odvajanje. Ampak brez skrbi, ti znaki in slabo počutje minejo zelo hitro (par dni), lahko pa da se sploh ne pojavijo. Je pa dobro, da vztrajamo, kljub temu da možgani kličejo po Milki in topli postelji. Ko pa keto gripa mine (če pride do tega), gre energija strmo navzgor. Obljubim.

3. ZADAH PO ACETONU

Ja, dejansko ima na začetku naša sapa lahko vonj po acetonu. Ni pa to nujno. Je pa dokaj razširjen in pogost »stranski« učinek, na srečo prehodne narave. Razlog je popolnoma enostaven - telo začne proizvajati ketone (kaj so ketoni si preberi v blogu Kaj so ketoni?). In ker organizem še ni popolnoma adaptiran na porabo ketonov, gre večina ketonov ven iz organizma - po dveh poteh: skozi urin in skozi izdihan zrak. Naš organizem zelo hitro ugotovi, da so ketoni koristni kot vir energije in jih začne uporabljati, tako da viška ketonov hitro ni več v izdihanemu zraku in urinu. In tudi zadah izgine.

4. POTENJE

Ni nujno da to doleti vsakega, ampak je pa na spisku tistih pogostih simptomov na začetku. No, doletelo je tudi mene in priznam, da sem pokupila pol police deodorantov v drogeriji in skoraj obupala, saj so bili vsi brez nekega resnega učinka. Tudi to je prehodnega značaja, traja kratek čas, in hitro mine samo od sebe. Gre za to, da se nam spremeni hormonska slika, organizem gre skozi proces razstrupljanja, morebitna kandida začne odmirat, … in vse te zadeve organizem izloča skozi kožo. Tako da, brez skrbi, nič ni narobe z vami, če na začetku ugotovite, da vam vaš najljubši deodorant zdrži natanko 1 uro. V kratkem času se bo uredilo, medtem pa pridejo prav kakšni vlažilni robčki, rezervna majica ali pa deodorant v torbici.

5. SPREMENJEN OKUS IN VOH

Kar naenkrat nam pašejo jajca in ocvirki. Pa zelo slana hrana. Zanimivo, da nas Milka z lešniki več ne gane. Če pa slučajno popustimo in pojemo košček naše najljubše čokolade ali sladice pa hitro ugotovimo da to ni več to, kar je bilo prej in kar imamo v spominu. Sladke zadeve postanejo kar naenkrat ogabno presladke. In 80 % čokolada, ki je prej nismo mogli jesti, ker je bila greeeeenka za umret, je sedaj ravno prav sladka. Zanimivo, a? Aja, voh se spremeni. Tiste, ki ste mamice se boste spomnile svojih nosečniških dni, ko ste zavohale VSE. No, ta sposobnost se na LCHF/KETO prehrani čudežno vrne. Na srečo brez stranskih dodatkov v obliki slabosti.

6. HORMONI?

Tole je pa samo za ženske. Tako da, fantje, to točko lahko brez slabe vesti preskočite. Hormonska slika se pri ženskah lahko na začetku malo spremeni – sploh če hujšate. V večini primerov se zgodi, da se ciklus skrajša ali malo podaljša, menstruacija pa je lahko malo obilnejša. Ne se ustrašit, nič ni narobe. Organizem se prilagaja, hormoni se postavljajo na pravo mesto. Glede na to, da je stranski učinek spremembe prehrane tudi izguba telesne teže je ponavadi to razlog za rahlo spremenjeno hormonsko sliko. Namreč hormoni so skladiščeni v maščobah in pri hujšanju ter porabi maščob za energijo se kar naenkrat sprosti večja količina teh hormonov. Organizem sam od sebe lepo uredi nastalo situacijo, samo čas mu je potrebno dati. Tako da, če opazite razliko v dolžini ciklusa in sami menstruaciji, ni nič narobe, se bo uredilo samo od sebe (po mojih izkušnjah se je vse uredilo v 2 ciklusih). Seveda, če se nam pa ti simptomi vlečejo dalj časa in ni sprememb na bolje, pa le obiščite zdravnika. 

7. KAR NAENKRAT VSI OKOLI VAS POSTANEJO DOKTORJI ZNANOSTI NA PODROČJU PREHRANE

Tole je sicer malo za hec, ampak vseeno se izkaže za zanimiv fenomen. Odločimo se spremeniti prehrano. Vse lepo in prav. Do trenutka, ko omizje obmolkne ob pogledu na naš krožnik, količino maščobe ali pa ob dejstvu da smo iz prehrane izločili marsikaj (ja, tudi riž in ajdovo kašo). Nato sledijo vprašanja v stilu: 

»Kako pa kaj tvoj holesterol?«

»Te ni nič strah, da se ti bodo zamašile žile?« ali pa 

»Ogljikovi hidrati so nujno potrebni za možgane« 

… in tako naprej. Vsak gre čez to in najboljša obramba je ZNANJE. Zato se lotite spremembe prehrane šele takrat, ko osvojite določene zakonitosti, ki so povezane s tem načinom prehrane. Samo, če boste dobro seznanjeni z delovanjem organizma, holesterolom in ketoni, vas vprašanje o holesterolu ne bo vrglo iz tira in sprožilo dvom, ali ste res na pravi poti. Zanimivo je, da nihče ne komentira količine sladkorja, vsak se pa spotakne ob žličko masla v kavi.

8. NI LAKOTE in ZAJTRK NI NAJPOMEMBNEJŠI OBROK DNEVA

Res! Dejansko ni lakote. In ne jejte zato, ker je ura 12 in je ČAS za kosilo. Jejte, ko ste lačni. Začnite poslušat svoje telo. Ja, zajtrk lahko preskočite, če niste lačni. In nič ni narobe s tem. 

9. HOLESTEROL

Kot omenjeno v točki 7. se bo zgodilo, da bodo prav vsi izredno »pametni« glede vašega holesterola. Kar seveda je popolnoma logična reakcija, glede na to, da nam od nekdaj perejo možgane, kako so maščobe nevarne in kaj vse se zgodi z našimi žilami. No, glede holesterola bomo kaj več zapisali drugič, ker si zasluži posebno obravnavo. Iskreno in iz srca pa priporočam v branje knjigo Resnice in zmote o holesterolu. Priporočljivo je, da imate izvide vaših krvnih lipidov pred pričetkom LCHF/KETO prehranjevanja, zato da boste lahko primerjali rezultate. Testiranje se odsvetuje v prvih mesecih, saj krvna slika ni realna. 

10. JAJCA? A OBSTAJA ZGORNJA MEJA?

Ne, ne obstaja. Jajc ni nikoli preveč in niso omejena na določeno število na dan. Vse te smernice so preteklost.

Zaključek 

Ne glede na zakaj ste se odločili za spremembo prehrane (zdravstveni vidiki, odvečni kilogrami…) vam svetujem, da se na začetku zelo dobro podučite o LCHF/KETO načinu prehrane, da se ne ustrašite morebitnega slabšega počutja v prvih dneh in da upoštevate, da ne gre za kratkotrajno dieto, ampak za spremenjen življenjski slog. Da bo izbor primerne literature, živil in dodatkov lažji, smo za to poskrbeli v spletni trgovini www.lchf-style.si kjer na enem mestu dobite širok izbor stvari primernih za LCHF/KETO prehrano.

14.01.2018, Katja, LCHF Style

Deli na družbenih omrežjih
Brezplačna poštnina

V primeru nakupa nad 50€

Kvaliteta > Kvantiteta

Zagotavljamo kvalitetne izdelke

Načini plačila

Sprejemamo več načinov plačila.

Hitra dostava izdelkov

Že v 2 delovnih dneh

© LCHF Style. Spletna trgovina Shopamine. Design by Focusly. Nastavitve piškotkovMoji podatki

Ta spletna stran za svoje pravilno delovanje uporablja piškotke.  Ti piškotki ne shranjujejo osebnih podatkov.  Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov.

Več informacij
×
Politika piškotkov za spletno mesto LCHF Style

Kaj so piškotki?

Piškotki so majhne datoteke, ki jih strežnik pošlje uporabnikovemu brskalniku med pregledovanjem spletne strani. Prejeti piškotek se nato namesti na napravo (računalnik, tablica, pametni telefon), s katero brskamo po spletni strani.

Spletne strani uporabljajo različne tipe piškotkov.

  1. Spletna stran uporablja piškotke, ki so nujni za osnovno delovanje strani in med drugim omogoča uporabniku dodajanje izdelka v košarico, prehod na zaključek nakupa itd.
  2. Spletna stran uporablja piškotke za zbiranje informacij o uporabi strani. Ti piškotki za sledenje omogočajo analizo obiskov in pregledane vsebine. Ti piškotki so anonimni in ne omogočajo sledenja specifično identificiranih uporabnikov.
  3. Spletna stran uporablja piškotke, ki omogočajo anaonimno sledenje informacij. Ti piškotki za oglaševanje so v uporabi za prilagoditev našega oglaševanja vašim potrebam.

Z nadaljnjo uporabo te spletne strani se strinjate z našo politiko piškotkov. Nastavitve piškotkov lahko kadarkoli spremenite s klikom na povezavo v nogi te strani.

Vaše nastavitve

Ti piškotki so vedna omogočeni in so nujni za osnovno delovanje spletne strani. Torej piškotki, ki si vas zapominjo, da boste lahko nemoteno brskali po spletnih straneh. V to skupino sodijo piškotki, ki so uporabljeni za to, da si spletno mesto zapomni vaš vnos v spletne obrazce, nakupovalno košarico ipd. Obvezni so, saj, med drugim, zagotavljajo varnost in tako preprečujejo zlorabe sistemov.

Ti analitični piškotki nam omogočajo, da z uporabo anonimnega sledenja izboljšamo funkcionalnost strani. Prav tako nam omogočajo, da lažje identificiramo produkte, ki bi bili za vas zanimivi. V nekaterih primerih je prednost teh piškotkov izboljšanje hitrosti za obdelovanje vaših zahtev, zaznavanje in shranjevanje vaših nastavitev ter pomoč pri povezavi s socialnimi omrežji.Če teh piškotkov ne izberete, so rezultat lahko slabša priporočila in počasnejše delovanje spletnega mesta. Prav tako bo otežena povezava s socialnimi omrežji, kot so Facebook, Twitter, Google+ ipd.

Ti piškotki zbirajo informacije, s katerimi prilagodimo oglaševanje vašemu okusu, preferencam in željam. Te podatke uporablja tako naša spletna stran kot tudi partnerske in druge spletne strani. Zbrani podatki so anonimni in ne vsebujejo nobenih osebnih podatkov, ki ste jih morda delili z nami. Če teh piškotkov ne boste izbrali, bodo morda oglasi, ki jim boste izpostavljeni, manj primerni za vas.